«Με το ίδιο μέτρο» από τους C. for Circus @ BlackBox

“Ω, έξοχο είναι να έχεις δύναμη δράκου, αλλά και τυραννικό να τη χρησιμοποιείς σαν δράκος”

Οι C. for Circus επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη για 4 μοναδικές παραστάσεις, 16-17 & 23-24 Μαΐου 2016, στο BlackBox, για να παρουσιάσουν την νέα τους παραγωγή “Με το ίδιο μέτρο” του William Shakespeare που αγκάλιασε με ιδιαίτερη θέρμη τόσο το κοινό όσο και οι κριτικοί στην Αθήνα.

16ος αιώνας, Βιέννη – πρωτεύουσα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Οι νόμοι βρίσκονται σε λήθαργο και κάθε τάξη κι ευνομία έχει καταλυθεί.

Ο Δούκας της Βιέννης φεύγει και αφήνει αντικαταστάτη του στην εξουσία τον Άγγελο, τον πιο ηθικό, νομοταγή και ενάρετο από τους άρχοντες. Ο Άγγελος εφαρμόζει αμέσως τους ανενεργούς νόμους: όλοι οι οίκοι ανοχής κλείνουν και η μοιχεία ή η σεξουαλική συνεύρεση εκτός γάμου καταδικάζονται με θανατική ποινή. Ο Κλαύδιος, ένας νεαρός άρχοντας που άφησε έγκυο τη μέλλουσα σύζυγό του, συλλαμβάνεται και πρόκειται να εκτελεστεί. Η Ισαβέλλα, δόκιμη μοναχή και αδελφή του Κλαύδιου, μαθαίνει το νέο και συναντάει τον άρχοντα Άγγελο για να του ζητήσει χάρη. Ο Άγγελος της ζητάει, ως αντάλλαγμα για τη ζωή του αδελφού της, το κορμί της. Αυτός. Ο Άγγελος.

Τελικά θα έρθει αντιμέτωπος με τον νόμο που ο ίδιος εφάρμοσε, ή για την εξουσία ισχύει ο κανόνας της αυτοεξαίρεσης;

Στο «Με το ίδιο Μέτρο» (“Measure for Measure” ή αλλιώς «Μέτρο για το Μέτρο») υπάρχει έντονα το δίπολο νου και σάρκας, ενστίκτου και λογικής, κατάχρησης εξουσίας και συμπόνιας, έρωτα και θανάτου, όλα κάτω από το στρεβλό πέπλο του «φαίνεσθαι» που παραμορφώνει το «είναι». Στη βάση του, είναι μια ιστορία διαφθοράς· η οποιαδήποτε εξουσία πάντα εγκυμονεί αυτόν τον κίνδυνο. Στην αρχή, όλοι οι χαρακτήρες υπερασπίζονται σθεναρά την ηθική και τις πεποιθήσεις τους, όμως καθένας τους αγωνίζεται πραγματικά όταν καλείται να πράξει σύμφωνα με αυτές. Η πίστη έχει αξία όταν δοκιμάζεται και τα πάθη δεν είναι παρά μια υπενθύμιση για το εύθραυστο του ανθρώπου. Όσοι δεν το γνωρίζουν αυτό, αναγκάζονται να ανακαλύψουν βίαια τους εαυτούς τους.

Οι μεγάλες συναισθηματικές αναταραχές των κύριων χαρακτήρων δίνουν μια βαθιά σοβαρότητα στο ύφος του έργου – η οποία το απομακρύνει από τις ρομαντικές κωμωδίες και το κατατάσσει στην κατηγορία της «τραγικωμωδίας» ή “problem play”. Οι χαμηλότερου κύρους χαρακτήρες ζουν σ’ έναν κόσμο παρακμής, που διακατέχεται από τα πορνεία και τις φυλακές, όμως η προσέγγιση τους ως προς τη σεξουαλικότητα και τη φύση του ανθρώπου είναι πιο ειλικρινής. Έτσι, οι άνθρωποι αυτού του έργου είναι αληθινοί, με την έννοια ότι καθένας απ’ τους «καλούς» έχει αμφιλεγόμενες στιγμές, ενώ σε κανέναν απ’ τους «κακούς» δεν λείπει κάποιο θετικό χαρακτηριστικό: σε τελική ανάλυση, όλοι τους είναι «αθεράπευτα θνητοί».

Συντελεστές

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: C. for Circus
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: C. for Circus
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Φωτογραφίες: Αντώνης Θεοδωρίδης, Άρης Μισόπαππας

Παίζουν: Βαλέρια Δημητριάδου, Δημήτρης Κίτσος, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Σπύρος Χατζηαγγελάκης

Oργάνωση Παραγωγής: Art Minds

Παραστάσεις

16-17, 23-24 Μαΐου 2016
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια: 90′
Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310829254
Εισιτήρια: 12 € (κανονικό), 8 € (φοιτητικό, ανέργων)
Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Media Markt, Seven spots, Reload και στο ταμείο του BlackBox και του θεάτρου Αυλαία
Ώρες ταμείου: Δευτέρα– Κυριακή 10:30-13:30, 17:30-21:00

Έγραψαν για την παράσταση

«…Γεμίζουν την σκηνή σκάλες, τις οποίες ανεβοκατεβαίνουν, επανατοποθετούν, αλλάζουν τη χρήση τους, αλλάζοντας επίσης αρκετά κοστούμια και ρόλους. Η ζωντάνια ξεχειλίζει, το κοινό ξεκαρδίζεται, η μουσική παίζεται ζωντανά επί σκηνής από τους ίδιους τους ηθοποιούς. Ανακαλύψτε αυτή την θαυματουργή ομάδα…»

Ηρώ Μικρούτσικου, Alpha Free Press, 21 Μαρτίου 2016

«…Ραπ (ιχ) και άλλες πιο πετυχημένες μουσικές αναφορές, ανατρεπτικό καστινγκ (ένα αγόρι στο διπλό ρόλο θύτη και θύματος, δυο κοπέλες στους αντρικούς ρόλους, και όλα στην υπηρεσία της έκπληξης στο «τουίστ» της αποκάλυψης του φινάλε), προσεγμένα κουστούμια, ένα εφευρετικό σκηνικό από πολυχρηστικές σκάλες αλλά το πιο σημαντικό, μια εξαιρετική δραματουργική επεξεργασία η οποία κρατάει το πνεύμα και σημαντικά κομμάτια του έργου, φέρνοντας το σε μια σημερινή νεανική και ανάλαφρη αισθητική…»

Μανώλης Βαμβούνης, Gkoultoura, 2 Μαρτίου 2016

«…Ήταν όλοι τους υπέροχοι, και με μια ανατρεπτική ματιά, μας μετέφεραν τους προβληματισμούς του έργου στο σήμερα, και μας υπενθύμισαν την αναμέτρηση του ανθρώπου, με την διπλή υπόσταση της φύσης του…»

Έφη Κανακουσάκη, Εβδόμη της Αν. Αττικής, 18 Μαρτίου 2016

«Τι γίνεται όταν εμπλέκεται το σωματικό θέατρο με το τραγούδι με φρέσκες και έξυπνες ερμηνείες από πέντε νέους ηθοποιούς; Σίγουρα ένα πολύ καλό αποτέλεσμα και μία διασκεδαστική μεταφορά του σαιξπηρικού κειμένου «Με το ίδιο μέτρο». […] «…Με μοναδικό τους σκηνικό ξύλινες σκάλες, οι πέντε ηθοποιοί καταφέρνουν να μην παίρνεις τα μάτια σου από πάνω τους. Τι χρειάζονται τα σκηνικά όταν έχεις τέτοιες καλές ερμηνείες;»

Ντέπυ Θεοδοσίου, Mixgrill, 18 Μαρτίου 2016

«…Η κατανόηση και οικειοποίηση αυτού του δύσκολου κειμένου είναι ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα της παράστασης. Κάθε λέξη έφτασε στα αυτιά μας με το ισάξιό της νόημα. Τίποτα δεν χάθηκε και συνάμα όλα αναδείχτηκαν χωρίς φόβο προς την κωμωδία αλλά και με ισχυρό στόχο να περαστούν τα μηνύματα του έργου στην απέναντι πλευρά του θεάτρου. […] «…Εκείνο που απ΄ όλους και όλα ανέβηκε πιο ψηλά στα δικά μας μάτια, εκείνο που θαυμάσαμε, ζηλέψαμε και πιστέψαμε, είναι πως σε αυτή την παράσταση η έννοια της ομάδας αποτέλεσε τη σταθερή βάση, πάνω στην οποία χτίστηκε με τόση μαεστρία κάθε επί μέρους κομμάτι. Η ικανότητα συνέπραξε με το ομαδικό πνεύμα και από κοινού απέδωσαν τις χάρες τους κινησιολογικά, μουσικά και ερμηνευτικά. Και ήταν αυτό το στοιχείο που μας χαλάρωσε από τη μία, μας ενεργοποίησε από την άλλη και μας καλωσόρισε με προθυμία στον ονειρικό και κατεργάρικο σαιξπηρικό κόσμο…»

Ευάνθη Αθανασιάδη, All4fun, 8 Απριλίου 2016

«…Υποκριτικά η ομάδα δίνει εξαιρετικά δείγματα γραφής. Η Ισαβέλλα της κας Βαλέριας Δημητριάδου σφύζει από εσωτερικό παλμό καταθέτοντας κυριολεκτικά απόσταγμα ψυχής στην επίπονη διαδικασία των εκκλήσεων και ολοκληρώνει με μια καλά ψυχολογικά προετοιμασμένη εξέγερση της ατομικής συνείδησης. Ο κ. Σπύρος Χατζηαγγελάκης σε μια σημειολογική συνταύτιση θύτη-θύματος, ερμηνεύει τα δύο πρόσωπα (Άγγελος-Κλαύδιος) με τα κοινά αλλά και διακριτά στοιχεία ισορροπώντας επιδέξια πάνω στον κοινό παρονομαστή της διαχρονικά ευπρόσβλητης ανθρώπινης φύσης. Με παραστατικότητα και με τη σωματικότητα των lazzi και των burle καθώς και με λαϊκότροπα -πλην όμως μετρημένα- εκφραστικά σχήματα ο Λούκιος και ο Διοικητής της κας Ειρήνης Μακρή, επιτυχημένα χαρακτηριστικός τόσο φωνητικά όσο και κινησιολογικά ως πατήρ Λουδοβίκος και σαιξπηρικά αποκαλυπτικός -δίχως επιτήδευση- ως Δούκας ο κ. Δημήτρης Κίτσος και ευπροσάρμοστη, με αστραπιαία υποκριτικά αντανακλαστικά η κα Χρύσα Κοτταράκου στους ρόλους του Πομπηίου και της Μαριάννας. Τέλος, οι ενδυματολογικές δημιουργίες της κας Βασιλικής Σύρμα απλές, χωρίς εκζητήσεις και με μικρούς συμβολισμούς ζωντανεύουν περαιτέρω τους ρόλους εντός ενός γεωμετρικού, απέριττου και σκοπίμως διακριτικά φωτισμένου σκηνικού χώρου…»

Γιώργος Παπαγιαννάκης, kritikitheatrou.gr, 5 Απριλίου 2016

«…Η παράσταση «ανοίγει» με τον πιο πρωτότυπο τρόπο, που ξεκινά έργο φέτος στην Αθήνα, ιδανική επιλογή των C.for Circus, για να κατευνάζεται το συνήθως «ανήσυχο» ελληνικό κοινό. […] …Όλοι οι ηθοποιοί έχουν καθαρή άρθρωση, οπότε αναδεικνύεται η πλούσια νοημάτων και εικόνων αφήγηση του συγγραφέα στη μετάφραση του κου. Ερρίκου Μπελλιέ. Ο σχεδιασμός των φωτισμών από την κα. Σεσίλια Τσελεπίδη παίζει εύστοχα με το φως και το σκοτάδι, δημιουργώντας δωμάτια, σπηλιές, κτήρια, κόγχες και διαδρόμους στην «αχανή» παραλληλόγραμμη σκηνή του θεάτρου «Από Μηχανής». Η ομάδα προτίμησε στα σκηνικά παρόμοια λύση με αυτή της «Τυφλής Εμπιστοσύνης» στο θέατρο «Επί Κολωνώ» ήτοι σκαλωσιές. Τα κοστούμια της κας. Βασιλικής Σύρμα βοηθούν τον κάθε ηθοποιό να υποστηρίξει το ρόλο του, καθώς το φύλο δεν έχει σημασία, ενώ η λειτουργικότητά τους συνδράμει το θίασο στις αλλαγές, που επιβάλλονται στα σκοτεινά μέρη της σκηνής. Η ομάδα ευθύνεται και για τη μουσική της παράστασης, αλλά και για τα τραγούδια, που ερμηνεύονται ζωντανά από τα μέλη του θιάσου, που τυγχάνουν και μουσικοί. Το χιούμορ σφραγίζει τη ματιά των C.for Circus για το έργο, εισάγοντας ακόμα και στοιχεία ραπ…»

Κωστής Μπίτσιος, critics-point.gr, 6 Απριλίου 2016

Facebook

Σελίδα της ομάδας: https://www.facebook.com/cforcircus/?fref=ts
Σελίδα της παράστασης: https://www.facebook.com/metoidiometro/?fref=ts
Event της παράστασης: https://www.facebook.com/events/1708903476047622/

BlackBox

Βασ. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2
T: 2310829254
E: info@black-box.gr
W: http://www.black-box.gr
F: http://www.facebook.com/blackboxthessaloniki

Επικοινωνία

Art Minds
Γιάννης Γκουντάρας, Δάφνη Μουστακλίδου
Τ: 6972294695
E: info@artminds.gr, dafni.artminds@gmail.com
W: www.artminds.gr
F: https://www.facebook.com/ArtMindsThess

 

  Δελτίο τύπου «Με το ίδιο μέτρο» από τους CforCircus @ BlackBox (79,0 KiB, 234 hits)

  Φωτογραφία 1 «Με το ίδιο μέτρο» (117,6 KiB, 380 hits)

  Φωτογραφία 2 «Με το ίδιο μέτρο» (98,5 KiB, 486 hits)

  Φωτογραφία 3 «Με το ίδιο μέτρο» (103,9 KiB, 331 hits)

  Φωτογραφία 4 «Με το ίδιο μέτρο» (95,0 KiB, 394 hits)

  Φωτογραφία 5 «Με το ίδιο μέτρο» (148,2 KiB, 429 hits)

  Φωτογραφία 6 «Με το ίδιο μέτρο» (103,0 KiB, 387 hits)

  Φωτογραφία 7 «Με το ίδιο μέτρο» (13,1 KiB, 453 hits)

  Φωτογραφία 8 «Με το ίδιο μέτρο» (15,9 KiB, 374 hits)

  Φωτογραφία 9 «Με το ίδιο μέτρο» (354,8 KiB, 304 hits)

Measure for Measure

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *