Συζήτηση με την Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRA

merchantsΚυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

21:00, Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη

Συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης Οι έμποροι των εθνών του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012 και μετά το τέλος της παράστασης Οι έμποροι των εθνών του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, οι συντελεστές της παράστασης, προς(κ)αλούν το κοινό σε μία συζήτηση γύρω από την παράσταση καθώς και το πάντρεμα του έργου του Παπαδιαμάντη και σύγχρονου μουσικού θεάτρου.

Τη συζήτηση συντονίζει ο Γιώργος Φράγκογλου.

Η Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRΑ ιδρύθηκε το 2000. O πυρήνας της αποτελείται από απόφοιτους της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου «Εμπρός», με κοινές καλλιτεχνικές καταβολές και στόχους. Η καθοδήγηση γίνεται από τον συνθέτη και σκηνοθέτη Θοδωρή Αμπαζή.

Ήδη από την πρώτη της παραγωγή, τις Σοφολογιότατες του Μολιέρου, που υπήρξε και η δυναμική είσοδος της ομάδας στο ελληνικό θέατρο, οι παραστάσεις στοχεύουν στην αναζήτηση διαφορετικού ύφους, με συγκεκριμένο κάθε φορά στόχο, ενώ παράλληλα το ρεπερτόριό της διακρίνεται για την ευρύτητα της θεματολογικής και δραματουργικής στοχοθεσίας του: έρευνα φόρμας, σύζευξη λόγου και μουσικής, εξέλιξη των επιμέρους σκηνικών μας μέσων, υποκριτικών, μουσικών, κινησιολογικών κ.λπ.

Με την τελευταία παραγωγή της, τον Μισάνθρωπο, έκλεισε έναν κύκλο 10ετούς παρουσίας στη θεατρική σκηνή, ερευνώντας τον ποιητικό λόγο του Μολιέρου. Στην προηγούμενη, τις Τέσσερις εικόνες αγάπης (του Λούκας Μπέρφους) επικεντρώθηκε στο κύριο συστατικό της θεατρικής τέχνης: τη σχέση. Στον Jeff Koons (του Ράϊναλντ Γκετς) διερεύνησε τα όρια της δράσης του λόγου, μονολογικού και χορικού. Στο Liebestod (έργο της ομάδας) επιδίωξε την αντιπαράθεση μεταξύ θεάτρου, μουσικής, χορού και βίντεο ως αυθύπαρκτων και ολοκληρωμένων δομών. Στις Τρεις αδελφές (του Άντον Τσέχωφ) και στο Ο Ιάκωβος και ο αφέντης του (του Μίλαν Κούντερα) ανιχνεύτηκαν οι όροι της σκηνικής αφήγησης. Στο Κοίτα με (συλλογή έργων των Βασίλη Ραΐση, Αλέξη Σταμάτη, Τόνι Κούσνερ, Γουίλιαμ Φιν, Τζων Γκαρ, Στρατή Πασχάλη) αναπτύχθηκαν σύγχρονες εικόνες μουσικού θεάτρου σε πυκνή δομή.

Το γεγονός ότι η δουλειά της διοχετεύεται σε διαφορετικό, αλλά κάθε φορά συγκεκριμένο, ερευνητικό πεδίο συντελεί στην εξέλιξη της ομάδας και αποτελεί προϋπόθεση και λόγο της περαιτέρω πορείας της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *